Som vi glömde att vi älskade varann

Dagens låt är "En man du tyckte om" av Bo kaspers orkester.
Det är en väldigt bra låt, säger jag.
Och då kanske någon säger att den är ledsen. Men då säger jag att den är ledsen på ett bra sätt.
Det som jag tycker är fantastiskt med den låten är att den helt bara fokuserar på saknaden.
Inte en enda gång nämns det att hon gjorde något fel i att lämna honom, eller ens att han ber henne komma tillbaka. Bara ett 4 minuter långt "Jag saknar dig" utan någon som helst begäran utav respons.
Det blir som tydligast i andra versen. Trots att det är sorligt att det som beskrivs är över, kan jag inte låta bli att skratta, för det viktiga då är inte att det är slut, utan att det var fint.
"En gång var lusten, Ett dagligt bröd, Ett sakrament, En helig tid"    
Jag har din smak i min mun  
Jag hittar saker som du har glömt
En doft som hänger kvar i rummet som
Spår av dom svek som vi en gång gömt




Du lärde mig att slå ifrån mig
Att ta dagen som den kom
jag lärde dig att gå ifrån mig
Jag var en man du tyckte om
Jag hör din röst när jag dricker
Ett eko av ett bättre liv
En gång var lusten
ett dagligt bröd
Ett sakrament - en helig tid
Du lärde mig att slå ifrån mig
Att ta dagen som den kom
jag lärde dig att gå ifrån mig
Jag var en man du tyckte om
Och jag var en av andra
Som kom före, som kom sen
En av många män En av många män
Jag undrar vad dom tänker
Om deras kroppar värker än
Kommer allt igen? Kommer allt igen?
Du lärde mig att slå ifrån mig
Att ta dagen som den kom
Det enda sätt för mig att få dig
var att aldrig vända om
Jag lärde dig att gå ifrån mig
Jag var en man du tyckte om

Kommentarer
Postat av: Sanna

Just nu har jag en design tävling på min blogg där du kan vinna en helt ny deisgn på din blogg :) var gärna med om du vill.
Kram

Postat av: gabbi

vill du tjäna lite extra pengar? gå då in på min blogg och läs mitt senaste inlägg för mer information! ha en trevlig helg!

http://gabbifreak.blogg.se

2008-05-30 @ 10:53:48
Postat av: Johan

vill ni läsa min blogg?
Skippa reklamen, och läsa den på riktigt? :)

2008-05-30 @ 23:59:41
URL: http://bullibulli.blogg.se
Postat av: Klara

Tycker vi att det är asdrygt med skumma kommentarer?
Stör vi oss på reklamen?

2008-06-01 @ 09:07:17
URL: http://goldline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback