1 april

Och helt plötsligt hade man sommarjobb. Ett samtal. På en halv minut. Konstigt det där...
Då slipper jag bekymra mig om vad jag ska göra i sommar åtminstone. Även om det är lite tråkigt att man inte kommer kunna vara lika spontan i sommar. För det är ju nämligen på just sommar här i sverige som man ska vara spontan. Vad är det för mening med att vara spontan i en snöstorm?

Jag känner mig lite som Alice i underlandet. Ingenting är på riktigt längre. Eller så är det precis tvärt om. Att allting plötsligt är på riktigt. Någonting har hänt med mina hämningar helt klart. Mina hämningar har blivit fornlämningar.
Vi människor är väldigt fåniga av naturen tror jag. Och om man försöker låtsas vara någonting annat är man ännu fånigare. Jag tror att folk blir lite oroade över min uppriktighet. Men det får gå. Om det kan få dom att själva bli lite mer uppriktiga så får det vara värt det.

Och inte nog med det. Idag kom jag på ännu en vers på den nya låten. Den är nog klar nu. Jag har en tendens att skriva lite för långa låtar, så det får räcka nu.

Jag har ännu inte lurat någon idag. Det är väldigt tråkigt. Får skicka ett sms till Maja. Det brukar funka bra :)

Imorrn ska vi fira lilla håkan som fyller trettiofyra.

Over and out

Kommentarer
Postat av: sandy

var har du fått jobb, johan? alla får sommarjobb utom jag :(

Postat av: Anonym

Jag uppskattar den ärliga Johan.

2008-04-02 @ 12:27:18
Postat av: Johan

Tja tänkte kommentera själv :)
Sandra: det är konsum hemse som gäller för mig
Klara: varför försöker du vara hemlig för? :P

2008-04-02 @ 22:42:23
URL: http://bullibulli.blogg.se
Postat av: Johan

Eller förresten vet jag precis varför du försöker vara hemlig...Men jag vet ju att det är du och ingen annan.. :) det är bara kolla dina inloggningar på haket så har jag koll. Det är inte ens första april idag. Kom tillbaka nästa år.

2008-04-02 @ 22:58:42
URL: http://bullibulli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback