Senil Olydnad.

När jag och Anna hade åkt hem ifrån Klara idag och stod vid Hemse busstation, började jag förgäves leta efter mina bilnycklar i fickorna. Dom var glömda hemma hos Klara. Lyckat, tänkte jag men kunde ändå skratta lite åt det.
Pappa fick komma upp med reservnyckeln och sen fick jag snabbt köra hem för att hinna äta något innan träningen. Efter maten kör jag upp på Hemse för att samköra till Levide. "Vart är din fotbollsväska, johan?" "bra fråga" sa jag och fick åka hem igen och hämta den. Väl i levide sätter jag mig och ska ta på mig skorna. Jag brukar knyta fast mitt hårband i ena skosnöret för att inte tappa bort det, och börjar ana oråd när jag märker att hårbandet ligger löst i väskan. Självklart har jag glömt ena skon hemma. Då bröt jag ihop. Som tur var hade Reine ett par extra skor som jag kunde låna. Annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort. Orkade inte åka och hämta skorna. Orkade inte efter alla om och men strunta i träningen heller. Reine är min ängel.

Imorgon ska jag ta upp kampen med postchefen. Olof Nyman säger att han är snäll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback