Den här nattens dröm

Så drömde jag om honom igen.
Och det är märkligt att jag vet hur han ser ut, men ändå ger han ett helt annat utseende i mina drömmar.
I den här drömmen fick jag en puss på kinden av hans tjejkompis, och i det förvånade ruset strax efteråt överaskade jag honom med en stor bamsekram. Han var så oerhört söt i drömmen. Någonslags philip/björn gustaffson-kopia. Eller jag vet inte. Kanske inte så söt som i söt. Men ruvandes på en enorm värme inombords liksom. Man kunde inte låta bli att krama honom. Du var också där, såklart. Du hade fått ett gig för en massa doktorer på en mässa eller nåt. Något som du av okänd anledning inte ville berätta för någon. Men någon gick runt och skvallrade. Jag tror det var hans tjejkompis. Hon verkar härlig. Varför pussade hon mig för? Hur ofta pussar man ett kompis-ex-ex vid första ögonkastet? Hon har förmodligen sitt ursprung ifrån något medelhavsland. En farfar i maffian alldeles säkert. Hon är med 100% säkerhet ett av tio barn därhemma. Hon är antagligen en av dom äldsta. Och när alla barnen hade feber ville hon alltid pussa dom på pannen för att ta reda på om dom hade feber på riktigt eller om dom bara ville slippa dagis. För att hävda sig i den stora barnaskaran började hon spela schack redan på lågstadiet i en efter-skolan-aktivitets-grupp. Eftersom hon nu är 18 är hon en riktig baddare, och det har även hjälpt henne att bli en riktig baddare i mattematik, vilket hon ska läsa på lunds universitet till hösten. Fast hon har iochförsig en annan framtidsplan. Att flytta till Sankt petersburg, men det vågar hon inte säga till sina föräldrar.
Där bor nämligen Nikolaj, en 17-årig rysk pojk som också spelar schack och som hon träffade i ett ungdoms-EM förra året i Amsterdam. Dom mailar med varandra varje dag och spelar onlineschack hela nätterna.

Hon borde helt klart bli mer försiktig med hennes pussar, informationen får ju liksom inte hamna i fel händer.

Kommentarer
Postat av: Klara

Jag önskar nog att jag var hon. Hon verkar ha ett riktigt romanliv, jag vill också vara skitbra på schack. Jag suger på schack.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback