En dag i Februari

Vi vaknade i din pappas säng.
Jag var stressad som vanligt, och för en gångs skull var du stressad med. Vi gick tidigt ner för björn borg-promenaden du tryckte retsamt efter grön gubbe sekunden innan vi småjoggade över körbanorna. Pendeltåget syntes inte till. Det var försenat, och du svor. Du var nära till tårarna och jag försökte inge något slags lugn. Du skulle ju trots allt få vara med mig lite längre om du missade tåget. Och så här i efterhand skulle du kanske ha valt att missa det. Det var våra sista timmar. Du ringde och skällde på din far medan jag vaktade dina väskor. Du gick in och handlade något på pressbyrån medan jag vaktade dina väskor. Sen blev det din tur medan jag gick in och köpte en remsa. Det gäller att ge och ta. Till slut kom pendeltåget. Vi klev på och det gick otroligt fort. Vi undrade varför det tvunget måste gå så sakta annars. Jag tror vi lyssnade lite på min mp3-spelare. Säkert! säkert..
Jag försökte pränta in henne i ditt huvud. Och du hade äntligen börjat ge med dig.
Vi lyckades med att komma tidigt till centralen trots allt och vi satte oss på bänkarna och väntade. Jag berättade om när jag träffade Bosson på samma bänk och sen gick du och lånade mcdonalds toalett. Du fick en femkrona av mig. När du kom tillbaka hade jag spanat in en karta som jag gick och hämtade. Jag visade dig vart min bror bodde. Det skulle nämligen vara så fint att bo där med dig någon gång, tänkte jag. Tiden gick och tåget ploppade upp på "avgående tåg"
Vi gick ner i en tunnel och ut på spår 3. Vi spanade efter vagn 6 och gick dit. Det var där du skulle bo de närmsta timmarna. Du kysste mig farväl. En ganska fin kyss trots allt. Relativt lång, och en typisk adjökyss. Ett par röster som brast. Fast vi var ju vana vid farväl nu. Jag hjälpte dig upp med väskorna på vagnen och vinkade adjö. "lycka till på musik direkt!" "lycka till på modevisningen" "hejdå" "hejdå" *
Det var vår sista dag.
Och kan du i dagens kaos säga att du älskar mig?
Kan du lova att det kommer en till sista dag?
Att det kommer tusen sista dagar?
Att det aldrig kommer en sista dag?

*Sen åkte jag hem till min bror. Åt pasta och spelade playstation. Du och jag skulle ta en paus.
Men du ringde ganska snart. "Man måste kanske ha några problem för att ha en paus" sa du
Men tänka sig, det har vi nu.


Kommentarer
Postat av: Klara

Hej.
Vad tänker du på nu då?
Och vad vill du att jag ska skriva? Jag vet faktiskt inte... =)
Tell me.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback