Down under

Idag har jag fått en digeridoo samt ätit saltvattenskrokodil och känguru.
Känguru smakade hundgodis(nej jag har inte smakat) och krokodilen smakade gris.
Det var faktiskt ganska gott med krokodil, och inte minst var det en skön känsla.
För har ni aldrig vart lite oroliga över att sluta som haj- eller krokodilmat?
Nu kändes det som om det var jag som vann kampen. Jag som fick festa över mitt byte.
Förmodligen kommer krokodilens kompisar hämnas på mig nu, men på något sätt
så känns det okej. Vi ger och tar, jag och krokodilerna, vi kan sammarbeta.

Djur som legat i min mage:
Gris
Ko
Lamm
Höna
Kalkon
Älg
Krokodil
Känguru
Kräfta
Torsk
Lax
Gös
Massa andra fiskar
Insekter och kryp som inte ens är värda namnet
Hjort?
Häst?

Imorgon får ni, vegeterianer som ni är, en lista på alla frukter jag har ätit :)

Kommentarer
Postat av: Klara

Trots ett roande inlägg ser jag fram emot fruktlistan, den känns lite mera solidarisk på något sätt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback