Den tredje vårens första dag

Jag tänkte först skriva "vårens första dag" men insåg sen att det inte riktigt gick. Jag menar den har ju redan varit. Bara för att snön har dränkt den ett par gånger så har den ju faktiskt redan varit.
Först eller ej, så var dagen väldigt uppfriskande. Och jag är osäker på om det var solens förtjänst eller om det var sällskapets. För båda är liksom väldigt härliga och ovana på något vis. Nåväl för att jag har sett solen på Mallorca, men det är ju inte samma sol. Och nåväl för att jag har träffat hennes syster, men det är ju inte samma människa.
Well, nu börjar inlägget spåra ur, men det jag vill ha sagt var väl egentligen: Bra dag!
Johan för ett halvår sen hade aldrig vågat detta, och hade sagt till dagens Johan att han var galen och dum i huvet.
Men då ska jag säga till för-ett-halvårs-Johan att det värsta som finns är ju att bli gammal och ångerfull. No regrets is the shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback