Otur i oturen

Jag har kanske varit lyckligt lottad och sluppit några grova sömnproblem i hela mitt nittonåriga liv.
Men i natt gick det bara inte att somna. Jag försökte och försökte, men vann liksom ingen mark.
Jag gick och lade mig i sängen redan vid klockan åtta och när mobilklockan visade klockan tre gav jag upp.
En ganska skön känsla trots allt. Att bara skita i det liksom. För, vem behöver sova egentligen. Hur många har egentligen provat med att låta bli att sova och se vad som händer. Vem säger att alla dör efter en veckas sömnbrist?
Adrenallinig och glad kliver jag upp ur sängen någon gång vid åtta och sätter mig leende vid frukostbordet.
Då kom jävlarna.
Eller coldplay som dom även kallas.
Rakt ur ur (gotlandsradions?) högtalare stormar deppballadernas deppballad "fix you" och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det blir någonting mitt imellan.
When you try your best but not suceed
When you get what you want but not what you need
When you get so tired but you can`t sleep, nej tack jag vet.

Varför sätter man på en sån låt en tidig morgontimma?
Den morgonens glada människor blir hastigt deprimerade
och de redan deprimerade tar livet av sig, sliter hunden i stycken,
eller helt enkelt ställer sig och bakar semlor.

Idag ska jag in till staden och äta semlor.
Det blir gott.
Som tur är har coldplay inte skrivit någon låt om dessa bakverk.
Annars hade det varit dagens låt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback