Ommöbleringar i rollistan?

I söndags såg jag och Klara på "Titanic"
Ehum.
Ja, jag såg på den igen, okej?

Dock utan den stora entusiasm jag kännt de föregående gångerna.
Jag blev osäker på vem jag var i filmen.
Jag som alltid har varit Jack.
Hon som alltid har varit Rose.
Visst springer jag runt och säger saker som "hoppar du så hoppar jag, kommer du ihåg"
"jag är för inblandad nu och kan inte gå förrän jag vet att du får det bra"
"alla säger att jag är galen, men det är inte jag som står vid aktern på ett fartyg och tänker hoppa"

Men det gjorde så ont i mig när Cal hugger tag i Rose strax innan hon spottar sig loss från honom.
Han skriker "no, I said no!"

Och det gör ju jag också skulle man kunna säga.

Efter några tunga minuter inser jag dock att jag tamigsjutton är Jack ändå. Det är bara det att hon har
valt att inte vara Rose längre.

Visst kan hon komma tillbaka när jag står där i fören och tittar emot solnedgången. Min sista solnedgång.
"hello jack, I have changed my mind" och jag håller bara upp ett finger för munnen. Tar tag i hennes händer och ber henne att blunda. "litar du på mig" "ja". Leder upp henne på räcket och sträcker ut hennes händer rakt ut i luften. Släpper dom. Tar ett känsligt, men rejält tag om hennes midja och be henne titta.
"Im flying, Johan, Im flying!"

Sen så dör ju iochförsig Jack, men det spelar liksom ingen roll.
Och Cal den jäveln tar ändå livet av sig -29 så vem vill vara honom?

Hur var det nu, din skådis. Vilken skådespelerska vill inte spela Rose?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback