Melodifestivalen -Västerås

Ojojoj!
Carola och Andreas Johnsson fick däng.
Min mamma gråter floder, men hon gör det i onödan.
Jag vågar lova att dom kommer att gå som ett ånglok genom
andra chansen och hela vägen till globen.
Det var ett väldigt svårt startfält ikväll.
Favoriten Idol-Ola räckte inte ända fram. Jag tror att folk överskattar
hans populäritet en aning. Det är nog mer ett fåtal små flickor som
skriker desto högre. Även om dom röstade 100 gånger var så räcker
det liksom inte. Allt fler småtjejer har faktiskt något som heter musiksmak.
Lasse Lindh var väl helt okej. Hade hört det förut. Och vem trodde egentligen
att han skulle nå någon framgång hos svenska folket?
Sen så kom två väldigt komiska personer på följd. En falsksjungande rysk
Britney och the one and only Alexander Schöld. Jag blev lite besviken på min
kära alexander. Han tog ju nästan i ibland  när han sjöng, och framförallt så
tappade han inte texten. Skärpning!
Rongedals och Sanna Nielsen till final.
Har haft svårt för Sanna i många år men iår lyckades hon med att ge mig gåshud
faktiskt. Kanske är jag väldigt mottaglig nu. Men hennes blickar i första versen av
hennes Bonnie Tyler-ballad var väldigt fina. Och äkta.
Man märker hur dåligt alla etablerade artister sjunger när två gamla körrävar kan
gå in och gå rakt till final. Poff sa det. Enbart på att de kan sjunga och att de ser
roliga ut. Ja, vafan. Det kanske är musik det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback