Idag. En bra dag.

Dagen började tidigt och den började bra.
två väldigt fina sms vid tolvslaget av en väldigt fin person.
Sen så har jag ikväll spenderat min tid på världens bästa jobb.
Jag är helt seriös. Totalt underbart. Verkligen.

När jag sen nynnande  tuffar hemmåt i februarinatten ser jag först en mörkgestalt i alva city som stör min halvljus-kägla och sedan en till. Wow tänkte jag. Alva by night är inte att leka med.
När jag kommer närmare ser jag två tillhörande tussar som springer vid fötterna.
Jaha.
syster och far.

Det är så förvirrande när någon man älskar förändras. Jag syftar såklart på världens vackraste, mest underbara hund, kajsa. Två gånger om året blir hon totalt personlighetsförändrad. Det kallas löp i klicker-kretsar.
Från att ha varit gosig och matglad  så har hon plötsligt bara ett behov.
Sex.
Helst oralsex.
Och det är inget ge och ta.
Utan det är ta ta ta.
Vem hon än möter, människa eller djur, så brer hon först fram sina flörtiga ögon.
Man ler tillbaka. Blinkar lite lätt. Och sen när man öppnar ögonen har hon redan hunnit vända sin andra sida till.
Vår andra hund, Puckot Lotta, är den enda som går på det här tricket gång på gång.

Och jag skriker till och knuffar dom åt varsitt håll innan jag förtvivlan säger; Kajsa min älskade, vad har tagit dig till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback