Våren är kommen!

Två soliga dagar efter varandra kan bara betyda en sak. Vintern är död. En gång för alla. Vi som har blivit förnedrade och förföljda av vintern kan nu kliva fram ur våra skyddsrum och bada i den soliga freden som har kommit till stan.
Fast idag hade solen inte behövt skina så mycket. Den hade kunnat spara sig till en annan dag. Min nya vän lyser så bra själv. Jag vet inte riktigt hur hon gör det. På ett papper hon visade mig hade någon skrivit "Full utav energi" om henne. Och det är väldigt sant. Man blir glad i hennes närhet. Och jag hoppas att hon kan lära mig hemligheten en vacker dag. Jag kände mig väldigt grå och tråkig idag i jämförelse. Ett litet steg tillbaka i min självbild. Jag började återigen fundera på vad jag ska säga. Man vill så gärna säga något smart och intressant inför nya människor. Och just därför brukar fantasin tryta.
Träffade även Björn Sölvhammar idag. Han var lyckligare än någonsin. Det gladde mig. Han har varit så dyster de tidigare besöken. Idag skulle han nämligen påbörja färden mot årets italienresa. Han knäppte på en Sorrento-skiva och dansade så glatt. Han är fin Björn.

Klara blev lite arg på mig idag. För att jag inte hörde av mig.
Det är då skönt att man kan säga "Jag älskar dig" och så verkar allting annat plötsligt betyda så lite.

Dagens Chock:
Frank Sinatra var med i maffian.
Så passa er för snyggingen i kostym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback