Facebook

För oss Datumblinda är facebook en revolutionerande grej.
Plötsligt kan vi genom ett enkelt knapptryck få upp alla födelsedagar på våra vänner. Åtminstone alla vänner som man har orkat bli facebook-friend med. Denna funktion är smidig och enkel och inte minst så slipper man att inhandla en enda kalender.
En skum grej jag upptäckte när jag kollade igenom alla födelsedagar är att jag har fjorton friends som fyller år i oktober, men bara en i november. En endaste.
Klara hade en teori om att det var Alla hjärtans dag som var boven till alla oktoberbarn, och jag håller med, för jag orkar inte räkna. Fast det kanske jag visst orkar föresten...det blir väl fel? Är inte alla hjärtans dag i februari? Då borde alla barn födas i mitten av november.
Jag har väl helt enkelt en fallenhet för oktoberbarn. Åtminstone för facebookanvändare som är födda i Oktober. Jag som trodde att jag hade en släng av september-fetisch. Men icke. Man ska inte ifrågasätta statistiken. "Facebook ljuger aldrig" som någon utdöd grek sa under antiken.

Jag börjar vänja mig vid singellivet. Även om jag trånar något hemskt efter någon att kyssa, så är det inte längre det enda jag tänker på. Förmodligen får jag tacka Klara för det. För det känns lite som om vi är ihop förutom att vi inte sover tillsammans och pussar på varandra. Nu tycker kanske alla som läser det här att jag är löjlig och frågar sig -Har Johan hört utrycket "nära vän" någon gång? -Och det kanske jag har, svarar jag då. Men då klarar jag mig bra med en nära vän. För med dom kan man faktiskt prata om allting precis lika mycket som med en partner.

Det var bara det där med pussarna...
Kom hit och pussa mig någon!
Chansen att det är någon från november är alltså väldigt liten, och någon från oktober väldigt stor.
Jag hoppas lite på Philip. Han är en svärmorsdröm och bartender på samma gång. Kan det bli bättre?

Kommentarer
Postat av: Jobjörn

fast han är ju inte bartender, han diskar och står i garderoben. ;)

2008-04-16 @ 14:22:52
Postat av: Klara

Puss puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback